מדריד עם אחי – ינואר 2020

אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי מהלימוד עצמי של מיקסום כרטיסי אשראי היא היכולת לחלוק את החוויות המדהימות האלו עם בת זוגי והמשפחה שלי. אח שלי מעולם לא טס במחלקת עסקים וכשעלה הרעיון לטוס למדריד ביחד, ישר חשבתי איך אני מפתיע אותו וסוגר לנו טיסה במחלקת עסקים. לשמחתי זה היה יותר קל ממה שחשבתי…

מציאת וסגירה הטיסה

את הטיסה הרצויה לא לקח הרבה זמן למצוא. כפי שלימדתי אותכם בעבר במדריך כאן, הכל מתחיל בכלי הנהדר של award hacker.  חיפוש זריז שם מראה שהטיסה הזולה ביותר במחלקת עסקים מישראל למדריד ללא עצירות היא דרך מנוע החיפוש של British Airways. המחירים אמנם לא זולים, כרטיס בקו זה במחלקת עסקים עולה 62,500 נקודות לכרטיס של הלוך חזור, כמעט פי 3 מכרטיס במחלקה רגילה. איני נוהג לשלם פרימייה כזאת למחלקת עסקים על טיסות של 5 שעות, אך מכיוון שרציתי לפנק את אחי וראיתי שהטיסות מתבצעות על מטוס  Airbus A330-200 – משמע מחלקת עסקים אמיתית עם כורסאות שהופכות למיטות (ניתן לראות את זה כאן דרך האתר של Seatguru) החלטתי להוציא 125,000 נקודות על חוויה זו. לBritish Airways יש זמינות טובה מפאת המחיר ולכן לא היה קשה למצוא 2 כרטיסים למחלקת עסקים גם בהלוך וגם בחזור בתאריכים שהתאימו לנו. את הנקודות לחברת התעופה העברתי מהחשבון שלי באמריקן אקספרס. ניתן גם להעביר נקודות לתוכנית זו מחשבון צ'ייס.

הטיסה הלוך: תל אביב - מדריד

איבריה טיסה

אהבתי שהטיסה היא טיסת בוקר (יוצאת ב-6 בבוקר) מכיוון שהיא איפשרה לי לצאת עם חברים שלי בלילה שלפני וגם להגיע מוקדם ולהרוויח יום שלם במדריד. את שעות השינה שהחסרתי תיכננתי להשלים בטיסה עצמה. אני ואחי הגענו לשדה בשעה 4 בבוקר ולאחר כ-20 דקות של המתנה לבידוק ביטחוני (בכל זאת טסים מישראל…) מצאנו את עצמנו בתוך טרמינל 3. כיאה לכל טיסה במחלקת עסקים קיבלנו הזמנה לטרקלין דן, אך מכיוון שהוא מאוד פשוט ובסיסי איני רואה מקום להרחיב עליו. ישבנו שם כחצי שעה עד העלייה למטוס וכאן המקום לומר שבהחלט הגיע הזמן לבנות טרקלין מכובד בישראל לנוסעי חוץ (טרקלין המלך דוד מכובד יותר אך הוא רלוונטי רק לטסים באל-על).

עלינו למטוס כ40 דקות לפני זמן ההמראה, כדי להראות לאח שלי איך להתרווח במיטה שלו ולהנות מהקאוה. מיד לאחר ההמראה החלטנו לוותר על ארוחת הבוקר ולנצל את הזמן שיש לנו כדי לישון. כ-40 דקות לפני הנחיתה התעוררתי וניצלתי את הזמן שנשאר כדי לצפות בסרטו החדש של טרנטינו "היו זמנים בהוליווד".

מדריד

מדריד בפארק

ניצלנו את היום הראשון כדי לערוך סיבוב היכרות רגלי במרכז העיר. הלכנו לראות את ארמון המלך המהמם ולאחר מכן הלכנו לאכול צהריים בשוק הטפאסים המפורסם של סאן מיגל. בערב אירגנתי לאחי הפתעה קטנה… אחי כבר ידע שיש לנו כרטיסים למשחק כדורגל, אבל מה שהוא לא ידע זה שחבר שלי הזמין אותנו בנדיבותו לשבת בתא האירוח של אתלטיקו מדריד, מה שסיפק לנו חווית אירוח וצפייה מטורפת לכל אוהד כדורגל באשר הוא, ולשמחתנו היה גם משחק קצבי ומעניין שנגמר בניצחונה של אתלטיקו מדריד.

תא כבוד

וונדה אירוח אחם

את שאר הימים בילינו באטרקציות המפורסמות של מדריד, ביניהן כמובן אצטדיון ה"ברנבאו" המפורסם של קבוצת הכדורגל ריאל מדריד.

מדריד

הטיסה חזרה

הטיסה חזרה הייתה בשעות הצהריים כך שנהנו יותר מהחוויה של הטיסה יחדיו מאשר בטיסה הלוך ששימשה אותנו בעיקר בשביל לישון. הגענו לשדה התעופה במדריד כ-3 שעות לפני הטיסה כדאי שיהיה לנו זמן לשבת ולהתרשם מטרקלין הדגל של חברת התעופה "איבריה" איתה טסנו.

הטרקליןהטרקלין גדול ומרווח עם בופה של אוכל חם וקר ואף איזור של חדרים פרטיים עם ספות לאלו שחפצים בהשלמת שעות שינה, אך סה"כ לא נדמה שהספרדים יצאו מגדרם בניסיון להרשים והחוויה הכללית מהטרקלין היא נחמדה ולא מעבר לכך. זו בטח לא חוויה של "וואו" כמו שקיבלתי מטרקלין הדגל של "טורקיש איירלינס" כאשר חזרתי מהודו לישראל (תוכלו לקרוא על החוויה כאן). עלינו למטוס כחצי שעה לפני שעת ההמראה וגילינו שלמחלקה העסקית יש סידור מושבים שחלק מהאנשים ימצאו אותו קצת מוזר –  המושבים באמצע נמצאים בזוגות, כאשר בשורה אחת הם צמודים אחד לשני כמו שאנחנו ישבנו (שזה מעולה לזוגות או לבני משפחה, אך אם האדם שיושב לידך הוא זר, אני ממליץ בחום מראש לבחור כיסא אחר כי זה לא נעים ואין פרטיות) ובשורה שמאחורינו הם מופרדים כרגיל.

כשעה לאחר ההמראה הגישו ארוחת צהריים, אני בחרתי את הסטייק ואח שלי לקח את הרביולי שלטעמי היה מוצלח יותר, אך מכיוון שכבר אכלתי בטרקלין לא הייתי מספיק רעב כדי לבקש גם את המנה שלו.

לאחר ארוחת הצהריים נפלה על שנינו עייפות ופתחנו את הכורסאות למיטות, שמנו סרטים ברקע ועברנו למצב שינה.אני ישן בטיסה

כשעה לפני הנחיתה העירו אותנו והשתמשנו בזמן שנותר לנו כדי לסיים את הסרטים בהם צפינו. לסיכום, אציין לטובה את חברת התעופה על הכורסאות של המחלקה העיסקית שנפתחות למיטה נוחה ומרווחת ואין הרבה מתחרים שמציעים כורסאות ברמה זו בטיסות מישראל לאירופה. עם זאת, השירות והאוכל שניתנו בטיסה היו ברמה די בינונית וטעונים שיפור על מנת להתמודד בכבוד מול הסטנדרטים של מחלקות הפרימיום של חברות התעופה המובילות. בסה"כ היה לנו טיול מדהים ואני מרגיש בר מזל שיכולתי להשתמש בנקודות אשראי על מנת להעניק לאח שלי חוויה כזו.

כעבור כמה ימים לצערי נגמר הטיול שלי וחזרתי מתל אביב חזרה הביתה דרך המחלקה העיסקית של אייר פרנס (מצאתי דיל ב22,000 נקודות בלבד!) תוכלו לקרוא איך מצאתי וסגרתי את הטיסה ואת התרשמותי מהחוויה כאן.

למדריך המלא לסגירת כרטיס טיסה בנקודות לחצו כאן.

לרשימת כרטיסי האשראי המומלצים לחצו כאן.