קוסטה ריקה לשניים – פברואר 2020

כבר זכיתי לטייל במדינה המופלאה הזאת אי שם בתחילת 2016 עם חבר שלי, אך חברה שלי מעולם לא הייתה שם, וכשחיפשנו יעד כיפי לחודש פברואר – מקום להוריד את הלחץ בלי וירוס הקורונה, מזג אוויר נוח ונופים מהממים… החלטנו ללכת על קוסטה ריקה!

סגירת הטיסה הלוך

כמו כל יעד אחר שאני רוצה לטוס אליו, הדבר הראשון שאני בודק הוא כמה יעלה לי בנקודות להגיע לאותו יעד ודרך איזו חברת תעופה ונתיב. לשמחתנו, יש לנו אתר מדהים בשם Awardhacker שעושה לנו את כל העבודה בשבילנו (לחצו כאן בשביל להיכנס למדריך המסביר איך משתמשים בו).

בדיקת טיסה

כפי שאתם רואים בתמונה, האתר מלמד שהדרך הכי זולה ומהירה להגיע לקוסטה ריקה מלאס ווגאס היא דרך חברת התעופה של "אמריקן איירלינס" בעלות של 25,000 נק'. את הנקודות של "אמריקן איירלנס" לא קשה להשיג מכיוון שיש להם הרבה מוצרי אשראי עם מענקי נקודות נכבדים (לרשימת כרטיסי האשראי המומלצים ביותר לצבירת נקודות לחצו כאן), כך שאני השגתי מאגר נקודות נכבד אצל חברת התעופה. לאחר שבדקתי זמינות בתאריכים הרצויים, מצאתי טיסה זולה אפילו יותר מהמחיר המפורסם באתר Awardhacker (להסבר עבור מדיניות המחירים הדינמיים אליהם עברו חברות התעופה הגדולות ניתן למצוא כאן) וכפי שאתם רואים בתמונה למטה – סגרתי את כרטיס הטיסה בעלות של 20,000 נקודות ו-22 דולר מיסים. לא רע עבור טיסה שבמזומן תעלה לפחות 500$.

טיסה בנקודות

הטיסה לקוסטה ריקה

אל הטיסה היוצאת מלאס ווגאס הגעתי כשעתיים לפני זמן ההמראה, ולאחר בידוק בטחוני התיישבתי לי בטרקלין הדגל של שדה התעופה – טרקלין הסנטריון של אמריקן אקספרס. לטרקלין זה כל מחזיקי כרטיס הסנטריון (האמקס השחור) ו-אמקס פלטינום רשאים להיכנס עם בני משפחתיהם בעת הצגת כרטיס האשראי וכרטיס טיסה יוצא לאותו יום. רשת טרקליני אמריקן אקפסרס הם מהטובים בעולם, ומציעים מבחר רחב של אוכל ושתייה חריפה, מזנונים להירגע, מקלחות ומקום משרדי לעבודה. הם פרוסים לאורך שדות תעופה נבחרים בעולם ואני ממליץ בחום לבקר בהם במידה והזמן מאפשר זאת.

מכיוון שהייתה לי שעה להעביר עד העלייה למטוס, החלטתי לנצל את הטרקלין לארוחת ערב ולקחתי לי מרק עגבניות, צלחת של פסטה ברוטב פסטו, תפו"א צ'ימוצ'ורי וחזה עוף בלימון. לאחר ארוחת ערב טובה וכוס וויסקי לשינה עליתי על המטוס לטיסה זריזה של שעה לאריזונה כעצירה בדרך לקוסטה ריקה (לצערי כמו הרבה יעדים בינלאומיים אחרים, אין טיסות ישירות מלאס ווגאס). המטוס כפי שאתם רואים בתמונה הוא airbus 321 עם 8 מושבים במחלקת עסקים לטיסות פנימיות, משמע מעבר לכיסא גדול ושירות יותר טוב לא תמצאו פה פינוק מיוחד.

כשנחתתי בשדה התעופה בפיניקס היה לי שעה עד העלייה לטיסה הבאה וקפצתי לטרקלין של אמריקן איירלינס כדי לסקר לכם אותו (נוסע מחלקת עסקים מקבל גישה אוטומטית לטרקלין של החברת תעופה). סה"כ הוא כמו הרבה טרקלינים מקומיים אחרים של חברות תעופה אמריקיות  שזה אומר מאכזב מאוד, יש פינה קטנה של נשנושים ושתייה חריפה ומקום להירגע ואינטרנט מהיר אך מעבר לזה הוא לא מציע הרבה. להגנתם של אמריקן איירלינס יאמר שלנוסעים הטסים מחלקות יוקרה בטיסות בינלאומיות (המסלול למרכז אמריקה והאיים הקאריבים אינו נחשב מבחינתם לכזה, לא במטוסים שהם מקצים לקווים האלה ולא בטרקלינים ובשירות) כן יש טרקלינים ברמה טובה יותר בשדות תעופה של דאלאס, לוס אנג'לס ומיאמי.

כחצי שעה לפני זמן ההמראה עליתי למטוס ולאכזבתי הביקורות על המטוס אכן מצדיקות את עצמם. מחלקת העסקים של אמריקן איירלניס מטוס 757 היא לדעתי הגרועה ביותר. מושבים דקים וישנים, אין אפילו ערכת מולטימדיה להעביר את הזמן וברגע שראיתי שיש שורה שלמה ריקה במחלקת תיירים, החלטתי לשנמך את עצמי מחלקה כדי לתפוס את השורה הזאתי בשבילי (שכיבה על 3 כיסאות עדיפה מבחינתי מאשר ישיבה על כיסא גדול יותר). את יתר הטיסה העברתי בשינה כך שאיני יודע מה רמת השירות בטיסה אך אסכם ואומר שמחלקת העסקים של אמריקן איירלנס לקווים קצרים, (עד כ-6 שעות) צריכה לעבור שדרוג משמעותי הן מבחינת המוצר והכיסאות והן מבחינת השירות. זה נכון שהעלות הייתה בהתאם (רק 20,000 נקודות) אך עדיין בתור חברה ששואפת למצוינת זה כרגע לא מספיק טוב. אני מקווה לסקר לכם בקרוב טיסה שלהם על קו ארוך יותר בציפייה להביא לכם התרשמות יותר חיובית.

תיאור הטיול

חברתי הגיעה מברזיל ותיאמנו את הטיסות כך שנחתנו יחד בעיר הבירה סאן חוזה, הדבר הראשון שעשינו הוא לקחת את הג'יפ ששכרנו מ SIXT חברת השכרת הרכב (יש לי מעמד לקוח פלטינום חינם בזכות האמקס פלטינום שלי, וביטוח רכב חינם בזכות הצ'ייס ספייר שלי)  ויצאנו לדרך. קוסטה ריקה אינה מדינה גדולה אבל יש הרבה מה לראות ועשרה ימים זה לא מספיק בשביל לכסות הכל. החלטנו לעשות מסלול שמשלב חצי ממנו בין הג'ונגלים והרי הגעש שבפנים המדינה (לה פורטונה ומונטה ורדה) וחצי ממנו בחוף הים המדהים של צידה המערבי של קוסטה ריקה (סנתה תרזה ומונטיזומה).  לה פורטונה ידועה בזכות הר הגעש המרהיב והמעיינות החמים הטבעיים סביבו. יש מבחר מלונות מפנקים סביב העיירה עם מעיינות חמים משלהם. חוויה בגדר חובה לכל מי שעובר באיזור. לאחר כמה לילות המשכנו עם הג'יפ למונטה ורדה (דרך קשה – חובה ג'יפ 4X4)

מונטה ורדה מפורסמת בזכות יערות הגשם הטרופיים שלה, הגשרים הארוכים וכמובן אטרקצית הקאנופי והטרזן הידועות.

לאחר 2 לילות במונטה ורדה הגיע העת להמשיך ולקחנו את הג'יפ לנסיעה קשוחה של 6 שעות עד לסנטה תרזה. כשהגענו לשם הבנו מייד למה יש אנשים הקוראים למקום הזה גן עדן, חופי ים לבנים, עצי קוקוס, מסעדות וחנויות ציוריות לאורך הרחוב הראשי… קשה שלא להתאהב במקום. במקום יש מבחר רחב של אטרקציות, אפילו למדנו לגלוש . לצערינו היה לנו שם רק כ-4 לילות עד שהיינו צריכים לחזור חזרה בלילה לסאן חוזה על מנת לתפוס את הטיסות חזרה בבוקר שלמחרת.

הטיסה חזרה

את הטיסה חזור מקוסטה ריקה לא סגרתי לווגאס מכיוון שתיכננתי ביקור אצל חבר שלי במיאמי לכ-5 לילות. חיפשתי לי טיסות בנקודות אך מהר מאוד התברר לי שזה לא יהיה משתלם. כרטיס במזומן עולה לי 164$ לעומת כרטיס בנקודות בו בכל מקרה יש מס כניסה לארה"ב בגובה של 50 $, ובנוסף עלות של 13,000 נקודות במחלקת תיירים או 23,000 נקודות במחלקת עסקים, יוצא מכך שהערך של נקודות לטיסה הזאתי יתן לי פחות מסנט אחד לנקודה ולכן החלטתי לשמור את הנקודות ולקנות את הכרטיס טיסה במזומן דרך כרטיס האמקס פלטינום שלי שנותן לי גם X5 נקודות על הוצאות טיסה וגם ביטוח נסיעות (הטבה חדשה ל-2020) כך שבמידה ומשנים\מבטלים לי את הטיסה – אמקס יזכו אותי על כל ההוצאות מסביב (מלונות, אוכל, תחבורה וכו…)

כפי שאתם רואים בתמונה למטה לפעמים עדיף לקנות כרטיס טיסה ולשמור את הנקודות שלנו לטיסה יותר משתלמת (יש לי רעיון כבר ליעד הבא בראש).

*הערה אחרונה לסיום – חשוב לי להדגיש שהטיול נעשה לפני שממשלות ברחבי העולם הוציאו אזהרות מסע. בזמנים אלו, בהם יש לצערי הרב התפשטות של וירוס הקורונה ברחבי העולם, הבריאות שלנו קודמת להכל. אני בשום אופן לא ממליץ לטייל עכשיו וחשוב להישאר בבית ולהישמע להנחיות של משרד הבריאות המקומי. אני מאחל רפואה שלמה לכולם, שנעבור את זה במהרה ושנוכל לחזור לשגרתינו.

למדריך המלא לסגירת כרטיס טיסה בנקודות לחצו כאן.

לרשימת כרטיסי האשראי הכי מומלצים לחצו כאן.